Marketing; een niet meer weg te denken term wanneer het aankomt op het vermarkten van jouw product of dienst. Marketing is een heel breed begrip, maar het komt allemaal neer op het afstemmen van jouw marketingmix op de behoeftes vanuit de markt. Komen de vier P’s je bekend voor (Product, Prijs, Plaats, Promotie)? Intussen zijn er nog enkele P’s toegevoegd aan de basis van de marketingmix, namelijk Personeel, Proces, Presentatie en ‘Physical evidence’. Om dit zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen, heb je inzicht nodig in je klanten en marktgebied.

Het is een hele kunst om je (potentiële) klanten te analyseren en te begrijpen. Daarnaast kost het doorgaans tijd en onderzoek. Toch is het heel belangrijk om af en toe in de huid van je klanten te kruipen en zo te ontdekken wat hun drijft en beweegt. Pas dan ben je in staat om je product of dienst optimaal aan de man te brengen. Als jij je klanten en de markt begrijpt, dan win je.

Je wilt dat klanten fan van jou worden, van zowel je product als je bedrijf. Het gaat allemaal om verbinding. Wanneer je fans geïdentificeerd willen worden met jouw merk, dan nemen ze de rol in van ambassadeur. En die kant wil je op, want tevreden klanten zorgen voor nieuwe klanten.

Maar voordat er een band ontstaat tussen jouw bedrijf en je fans, zul je eerst moeten werken aan deze verbinding. Om dit te bewerkstelligen zul je via meerdere kanalen moeten werken aan deze relatie tussen jou en je klanten. Deze omnichannel marketingstrategie is in onze hedendaagse technologische samenleving van ongekend belang voor succesvolle bedrijven.

Wat wij op het gebied van marketing voor je kunnen betekenen, is bijvoorbeeld het volgende:

  • Het uitvoeren van een marktonderzoek of een survey om zo inzicht te krijgen in jouw (potentiële) klanten en de markt.
  • Jouw promotie afstemmen op je marketingmix.
  • Een marketingcommunicatieplan schrijven voor jouw bedrijf.
  • Het opstellen van een marketingplanning (bijvoorbeeld een jaarplanning), en deze voor je uitvoeren. Dit kan een combinatie zijn binnen verschillende kanalen, zoals social media, krant, magazines, radio of televisie.
  • Het beheren van je social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, Twitter enz. Daarbij zorgen we dat er met vaste regelmaat posts worden gecreëerd en werken we met het opstellen van een content-kalender.
  • Het opstellen en uitvoeren van een plan om jouw aantal fans en volgers te vergroten.


Zet hier je stap naar een sterkere marketing, meer fans en klanten en klik hier om vrijblijvend contact op te nemen.